Thursday, May 28, 2009

hmmm... impian najib

Malam tadi sekali lagi aku mimpikan satu malaysia....hmmm Islam Hadhari dah hilang sekarang timbul pulak satu Malaysia....

Perkara yang sama sering masyarakat senibina ucapkan...SENIBINA MALAYSIA. Semua orang beria ria tampilkan pendapat ilmiah...entah apa yang susah sangat nak klasifikasikan (bahasa melayu ke n...?) satu benda jadi buatan malaysia..kita dengan mudah terima bahasa asing jadi bahasa Malaysia...kalau bahasa yang membentuk jiwa satu bangsa mudah diadaptasi dan dibentuk menjadi ayat yang indah kenapa untuk senibina dan BANGSA MALAYSIA jadi terlalu sukar.

Sekali lagi yang aku bole pikir ..entahlah...Kesian Datuk Najib, semua orang keliling dia sekarang semua cakap tentang Satu Malaysia ( macam Pak Lah dan Islam Hadharinya). Konsep yang cantik, amat cantik bila dilihat dari jauh..(tetiba teringat apa yang ex boss aku selalu ckp bila buat inspection..."good from far but actually its far from good"). Masalah kita, kita selalu "assume" dalam bahasa melayunya andaikan. tetapi bila kita selalu "assume" kita pastinya akan mendapat jawapan yang mengecewakan... (ass-u-me...make an ass u & me). Alamak dah melalut lak aku ni...okay berbalik kepada bangsa Malaysia yang Jati..percayalah cakap aku...selagi ada parti politik yang berdasarkan kaum mati hidup balik 100 kali pun takkan wujud Satu Malaysia...Pada aku Bangsa Malaysia dah wujud dengan wujudnya Malaysia, cuma Satu Malaysia yang takkan wujud...sekali lagi aku tekankan...TAKKAN WUJUD!!!!!

No comments:

Post a Comment